ChristenUnie gaat voor Midden-Delfland

mooidichtbijhddonderdag 02 november 2017 19:58

Op 1 november is het volgende persbericht uitgegaan:

Donderdag 16 november stemmen de leden van de ChristenUnie Maassluis / Midden-Delfland over deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 in Midden-Delfland. Een projectgroep heeft eventuele deelname onderzocht en veel mensen gesproken. Zij heeft een positief advies gegeven aan het bestuur. Het bestuur neemt dit advies over en roept een Algemene Ledenvergadering uit, om te stemmen over de kandidatenlijst en het concept-verkiezingsprogramma. Aansluitend wordt de lijsttrekker gepresenteerd.

Afgelopen maanden hebben bestuursleden en leden van de projectgroep binnen Midden-Delfland veel gesprekken gevoerd. Met ChristenUnie leden, met christenen uit diverse genootschappen, met boeren, met buren, met ‘zomaar een Midden-Delflander’ enz.  Zij spraken over draagvlak: zit de bevolking te wachten op de ChristenUnie in de gemeenteraad? Zij spraken over politieke thema’s: wat zijn de uitdagingen en wat kan de ChristenUnie daarin betekenen? Zij spraken ook over geld en mankracht: zijn er donateurs en werkers te vinden die een taak op zich willen nemen? Daarnaast hebben zij en het groeiende netwerk gebeden om wijsheid en zegen.

Al die informatie bij elkaar, plus verrassingen die de projectgroep ervaart als Gods zegen op het werk, leidt tot een positief advies. De projectgroep heeft groot vertrouwen in het draagvlak in Midden-Delfland, heeft vertrouwen in de – bescheiden maar waardevolle –  rol die de ChristenUnie in het politiek debat kan spelen en in haar netwerk dat op de verschillende thema’s expertise kan leveren. Dit heeft geleid tot een concept-kandidatenlijst en -verkiezingsprogramma. Hierover stemmen de leden van de ChristenUnie donderdag 16 november, waarna de lijsttrekker gepresenteerd wordt.

Midden-Delflanders die dit initiatief ondersteunen of meer willen weten kunnen via Facebook bij de ChristenUnie Midden-Delfland terecht.

Reacties op 'ChristenUnie gaat voor Midden-Delfland'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.