Vrijwilligers zijn het anker van Maassluis

Sharon de Cock-Poldervaart vertelt over de mogelijkheden van vrijwilligerswerk in Maassluis en welke rol de ChristenUnie hierin kan spelen. Er zijn heel veel organisaties en activiteiten die vrijwilligers nodig hebben. Velen vinden hun weg zelf wel, maar ook als je het lastig vindt of niet weet hoe, kunnen wij je helpen de weg te wijzen.

Gezien en gehoord worden

Astrid van der Houwen over het thema ‘Gezien en gehoord worden’. De komende 4 jaar wil zij dit thema in de praktijk brengen en vertelt zij hier hoe ze dit handen en voeten wil geven.

Knelpunten oplossen

Peter Anker vertelt over zijn visie hoe een nieuwe wijk als het Balkon in de praktijk eruit kan zien door toekomstige bewoners erbij te betrekken. Als vastgoedeconoom vindt hij dat er nog heel wat knelpunten m.b.t. grote bouwprojecten kunnen worden opgelost in Maassluis. Ook gaat het over knelpunten voor kwetsbare weggebruikers als fietsers, voetgangers e.a., zoals bij Metrostation West en op een aantal andere plekken. Armoede en eenzaamheid gaan hand in hand in Maassluis. Hier ligt een schone taak voor de gemeente.

Toekomst voor de nieuwe generatie

Klarie Oosterman over de toekomst van de nieuwe generatie, de jongeren van nu, voor wie veel extra huizen nodig zijn. Maassluis moet ook leefbaar blijven en gezellig. De energietransitie komt eraan. Hoe gaan we dit doen? We gaan van het gas af, moeten meer isoleren etc. Meer gebruik maken van openbaar vervoer en fiets, minder autogebruik. We willen samen met jongeren hun toekomst bepalen.

Er is lang over vergaderd en nagedacht...

Er is lang over vergaderd en nagedacht. Maar nu zijn ze eruit!